روزَن

برای بالندگی تنها یک روزنه کافیست...

روزَن

برای بالندگی تنها یک روزنه کافیست...

روزَن

قدمهایت را که آهسته تر برداری، غبار پنجره دل را که پس بزنی، در هر کوی و برزن، در هر کم و زیاد، اتفاق و واقعه و خلاصه در هر نفس و بی نفسی روزنه ای است که نشان از او دارد... حالا چشمهایت جور دیگری می بیند...!
از این روزنه ها ساده نگذر...!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین دیدگاه ها

(۶۶۸) معرفی یک استاد (1)

يكشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۰۳:۱۴ ب.ظ

 

 
دکتر محسن اسماعیلی
 
 
آشنایی من با ایشان برمیگردد به حدود پنج، شش سال پیش و حضور ایشان در یک برنامه تلویزیونی که موضوع بحثشان حقوق نفس انسان بود. شیرینی کلام و بیان ایشان در حدی بود که هنوز ریز بحثشان در خاطرم هست.
لینک ضمیمه نشانی سایت اینترنتی ایشان و متن درس ها و یادداشت هایشان در اختیار شماست.
 
تخصص دانشگاهی ایشان حقوق خصوصی است. در دروس حوزه علمیه و فقه و اصول از شاگردان حضرات آیات خامنه ای ، بروجردی؛ فاضل و مجتهدی تهرانی بهره برده است.
هم اکنون رئیس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق،در سال 85 به اجتهاد رسیده و از سال 80 نیز عضو شورای نگهبان هستند.
 
کتاب "درسهای ماندگار؛ نگاهی نو به نهج البلاغه" و تالیفاتی دیگر از ایشان موجود است.
 
 
اگر دوست دارید بیشتر بشناسیدشان گزیده‌ای از معرفی ایشان در ادامه مطلب آمده است...
 
محسن اسماعیلی، در چهارم اسفند سال 1344 در جنوب شرق تهران در خانواده‌ای مذهبی و متوسط متولد شد. در دوران دبستان و راهنمایی همواره شاگرد اول کلاس شناخته می‌شد. دوران دبیرستان را هم‌زمان با رفت‌وآمد به جبهه سپری می‌کرد و دیپلم خود را در رشته ریاضی فیزیک گرفت.
از کودکی شیفته علوم دینی بود و همزمان با تحصیل و حضور در جبهه به فراگیری آن می پرداخت. مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی محل رفت‌وآمد آن روزهای او بود.
 
تعطیلی دانشگاهها به دلیل انقلاب فرهنگی و گرمای حضور در جبهه‌ها نمی‌گذاشت به فکر آینده باشد تا جایی که با بازگشایی دانشگاه‌ها و اصرار برخی طلاب مدرسه عالی شهید مطهری که همسنگرانش بودند او را بر آن واداشت تا در کنکور آن مرکز شرکت کرده و پذیرفته شود. این در حالی بود که همه مقدمات را برای هجرت به حوزه علمیه قم فراهم کرده بود...
 
 شرکت در عملیات‌های بزرگی نظیر خیبر، بدر، والفجر 8 (تسخیر فاو)، فتح یک (کرکوک) و کربلای پنج (شلمچه) و .. و درنهایت توفیق جانبازی ارمغان سالهای جنگ برای او بود.
 
در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان رتبه نخست و دانشجوی نمونه کشوری برگزیده و معرفی شدتا اینکه در بهمن 78  از رساله دکتری خود با درجه عالی دفاع کرده دکترای تخصصی خود(PHD)  را در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس گرفت.
 
در همه این سال‌ها علوم اسلامی را در حوزه علمیه مروی پی میگرفت و از سال 1373 تاکنون نیز بدون وقفه در درس‌های خارج فقه و اصول شرکت کرده‌ و این را از الطاف خاص پروردگار متعال می‌داند:
 
درک محضر حضرات آیات خامنه‌ای و بجنوردی و استفاده از درس‌های آیت‌الله فاضل لنکرانی از توفیقات این دوران بود که باید شکرگذار آن باشم و البته به طور ویژه باید از محضر بزرگ مردی یاد کنم که سالهای سال ، چون طبیب و حکیمی بی‌نظیر به درمان دردهای اخلاقی و راهنمایی نفوس مستعد همت گماشته است. از سال 1361 بود که در مبارک شبی از شبهای ماه مبارک رمضان به محفل نورانی او راه یافتم و هزاران شکر که تا شب آخر، بی‌وفقه خوشه‌چین خرمن دانش و اخلاق او شدم؛ مرحوم حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ مجتبی تهرانی قدس الله نفسه الزکیه را می‌گویم که سرتاپا غرق لطف و منت اویم.نمی دانم چطور توانستم در ظهر اربعین(13دی ماه92) آن وجود نورانی رادر قبربگذارم و آن بوسه جانسوز را برپیشانی مبارکش بنشانم. شرح این هجران واین سوز جگر. این زمان بگذار تا وقت دگر...
 
در سال 80 به عضویت شورای نگهبان درآمد.آن وقت جوان‌ترین عضو محسوب می‌شد. درسال 86 نیز با رای اول مجلس شورای اسلامی و سپس در سال92 با رای بیش از91درصدی نمایندگان ملت این عضویت برای بار سوم تمدید شده است.

علاوه بر اخذ گواهی اجتهاد، در سال 1385 در آزمون اجتهاد انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کرده و مورد تایید فقهای شورای نگهبان و ممتحنین حوزه مقدسه قم نیز قرار گرفت.
وی از سال 1380 ریاست دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق علیه‌السلام را بر عهده دارد.
 
 
ما طالب بهره گیری از حضور اساتید معظم هستیم. اگر می شناسید بسم الله..
التماس دعا
 

دیدگاه ها  (۰)

این مطلب دیدگاه شما را می طلبد...!

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی