روزَن

برای بالندگی تنها یک روزنه کافیست...

روزَن

برای بالندگی تنها یک روزنه کافیست...

روزَن

قدمهایت را که آهسته تر برداری، غبار پنجره دل را که پس بزنی، در هر کوی و برزن، در هر کم و زیاد، اتفاق و واقعه و خلاصه در هر نفس و بی نفسی روزنه ای است که نشان از او دارد... حالا چشمهایت جور دیگری می بیند...!
از این روزنه ها ساده نگذر...!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین دیدگاه ها

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

تنهایی آدم خالی بودن خانه‌اش نیست، همراه و هم‌پا نداشتن است، تنهایی آدم وقتی است که با بقیه فرق داشته باشد، نه کسی او را بفهمد و نه کسی او را بپذیرد...

بغضی گلویم را می‌فشرد و اشک‌هایم روی صورت می‌غلتند...

حال غریبی نیست، لطفش به بازگشت به اوست، بازگشت به خدایی که همین نزدیکی است...

  • زهرا قاف

امروز یک سالگیِ روزَن است.

 

تقارن امروز با ایام اربعین را نیکو می‌دانم و مشتاقم به منظور ادای احترام به استاد علی صفائی حائری، جملاتی از ایشان را در مورد حضرت اباعبدلله (علیه السلام) مرور کنیم.

معتقدم این وبلاگ اگر سر سوزن روحی دارد، یقیناً به لطف تبرک به آثار ایشان است، صد حیف که مدتی است از مرور کتاب‌های ایشان دور شده‌ام، امید که به زودی بتوانم خواندن و نشرش را دوباره احیا کنم؛ انشالله.

 

«اکنون که مرگ حتمى است، بگذار مرگى را انتخاب کنیم که آبستن زندگى باشد و سازندگى‌هایی بیاورد و آگاهى‌هایى متولد کند و روح هایى را حرکت دهد». کتاب عاشورا، ص 77.

 

«مصیبت حسین‏ مصیبت باغبانى است که مجبور است به خاطر هجوم دشمنان، نخل‌‏ها و درختانى را که با خون دل پروریده و به آن‌ها علاقه دارد، قطع کند و از ریشه درآورد، تا اگر آن‌ها کمک او نشدند، عصاى دست دشمن نشوند.

رنج حسین از این است، کسانی را باید از دم شمشیر بگذراند که پدران و برادر و خودش در طی سال‌های سال آن‌ها را از خاک بیرون کشیده و نیرو داده ولی اکنون آلت دست دشمن شده‌اند.

ما چگونه می‌توانیم این یک بعد از مصیبت حسین را برای بچه‌ها بازگو کنیم و چگونه می‌توانیم این احساس را در روح عظیم حسین به بچه‌ها نشان دهیم؟» کتاب انسان در دو فصل، ص43.

  • زهرا قاف

جاماندن شاخ و دم ندارد...! همین که سهم تو یکی یکی پیامک دوستانت باشد که "راهی کربلاییم"... همین که همه‌ی همراهیت با این کاروان، از دریچه قاب تلویزیون باشد فقط برای حسرت خوردن... همین که تمام توانت در همراه شدن، شمارش جاده به جاده و قدم به قدم‌ خُرد و کلانِ کاروان باشد تا کربلا... همین که خجل باشی از سینه سپر کردنت که "اربعینِ کربلا، جای زن هست یا نیست!"... همین که حالا همه آرزویت این باشد که فقط یکبار و فقط همان مسیر نجف تا کربلا را درک کنی... یعنی جامانده‌ای!

همه رفتند تا از این بزم و فیض جانمانند، رفتند که پذیرای جرعه جرعه معرفت و دست نوازش مولایشان شوند، رفتند که روزی پاهای آبله زده‌شان را گواه شفاعتشان کنند، رفتند چون خواستند...!

آه...همین که از امروز بنشینی و نگاه کنی هر صبح و شام چاووش‌خوان شهر، بانگ استقبال از زوار کربلا برمی‌دارد، یعنی جامانده‌ای...!

 

جا مانده‌ایم و شرح دل ما خجالت است

زائر شدن، پیاده، یقیناً سعادت است


ویزا، بلیط کرب و بلا مال خوب‌هاست

سهم چو من پیامک "هستم به یادت" است


یک اربعین غزل، به امید عنایتی... 

  • زهرا قاف

 

در این کتابِ جیبیِ 120 صفحه ای قریب به 110 پرده از زندگی امام خمینی (رحمه الله علیه) نگارش شده است. 

همچنین با اشاره به این نکته که مشی حضرت امام در زندگی برگرفته از سیره معصومین علیهم السلام است، در بعضی خاطرات حدیثی متناسب با همان موضوع آورده است.

 

برای دعوت دیگران به کتاب و کتابخوانی می توان با همین کتب کوچک و جذاب شروع کرد.

 

نویسنده: علی اکبر سبزیان

انتشارات: الشمس

قیمت:

  • زهرا قاف

پوسترهایی که در ادامه می بینید برای ایام فاطمیه گذشته تهیه شده بود، دوستان می تونن در مناسبتهای پیشرو در مجالسشون استفاده کنند.

 

فایل باز (psd) پوسترها موجوده، اگر کسی مایل به اعمال تغییر  و استفاده بود، آدرس ایمیلی بفرستد تا فابل قابل ویرایش برای ایشان ارسال شود.

  • زهرا قاف