روزَن

برای بالندگی تنها یک روزنه کافیست...

روزَن

برای بالندگی تنها یک روزنه کافیست...

روزَن

قدمهایت را که آهسته تر برداری، غبار پنجره دل را که پس بزنی، در هر کوی و برزن، در هر کم و زیاد، اتفاق و واقعه و خلاصه در هر نفس و بی نفسی روزنه ای است که نشان از او دارد... حالا چشمهایت جور دیگری می بیند...!
از این روزنه ها ساده نگذر...!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین دیدگاه ها

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

در آستانه تحویل سال، دکتر عیسی جلالی میهمان برنامه دلشدگان شبکه چهار برای حال خوب نکاتی ساده را یادآور شد که در بین دیگر برنامه‌های آبکی ویژه نوروز بسیار بر جان نشست:

1- حال خوب برای هر کسی دست یافتنی است.

 

2- به هر میزان که برای حال خوب داشتن تلاش کنیم، زندگی شادتری خواهیم داشت!

 

3- به هر میزان که برای شاد کردن دیگران تلاش کنیم حال خودمان هم خوب می شود.

 

آنچه من در این یک ماه به کار بسته و تجربه کرده‌ام:

  • زهرا قاف

 

 

امان از بهار و بارون و... به قول رفقا دونفره شدن هوا!

با این نم نم بارون به یاد خوش هوایی های ایام دانشگاه و جمع دوستان افتادم...

برای من «دانشگاه» با رفاقتهایش گره خورده است...

اگر همچو من به لطف حضرت دوست، از «رفیق خوب» پُر روزی باشید حتما حرفمو درک می کنید...

هر کجا که هستند خدایشان نگهدار باشد، انشاالله.

  • زهرا قاف

 

گفت با گفتارها شیر بلند آوازه‌ای     این من و این سینه صحرا به صحرا سوخته

پنجه‌ی کفتارها تا سینه او را شکافت   آسمانی پیکر صیاد دل‌ها سوخته

تا علی آمد کنار پیکرش زد بوسه‌ای     شد عیانم کز فراقش قلب آقا سوخته

 

 

 

امروز 21 فروردین سالگرد پر کشیدن شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی است.

شهیدی که رهبر عظیم الشان انقلاب بر تابوت او بوسه میزند و در فرافش میگوید: «چندی است از او دور شدهام دلم برایش تنگ شده است...»

 

از خدمات شهید صیاد در زمان جنگ اقدامات ویژه او در وحدت هرچه بیشتر سپاه و ارتش بود، سپاهی که تازه تشکیل شده بود و مخالفهایش زیاد بود. الان گفتنش راحت است! ستاد مشترک ارتش و سپاه...کار صیاد، کار بزرگی بود.
بعدها همین ستاد بود که گره های کور جنگ را باز کرد از جمله مبارزه با گروهک های منافقین و ضد انقلاب و...


در ادامه کتاب خدا می خواست زنده بمانی از انتشارات روایت فتح که شرح خاطرات و شخصیت این شهید بزرگوار است معرفی می شود...

  • زهرا قاف
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ، ۱۶:۵۰
  • زهرا قاف
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ، ۰۲:۱۵
  • زهرا قاف

سر کلاس از استاد پرسیدم: «شما که خودتان یک خانم معتقد هستید نظرتان در مورد روسری رنگی پوشیدن در جامعه و حتی در مهمانی های خانوادگی چیست؟»

(چون همه همکلاسان چادری بودند، بطور خاص  از روسری سوال شد. ولی بطور کلی منظور همان رنگی پوشیدن خانمهاست حالا چه روسری و چه مانتو....)

گفت: «به نظر من بهتر است در مورد جزئیات دین بحث نکنیم چون نگاه‌ها متفاوت است! هر کسی در استدلالش به گوشه ای از روایات، سیره و یا در نهایت به نظر مرجعش استناد می‌کند و جز اختلاف چیزی حاصل نمی‌شود! اگر کلیات دین را بفهمیم جزئیات خود به خود درست می شود».

 

معلوم شد که نظر استاد مخالف است، قبل از بیان صریح نظرش، همهمه بچه ها شروع شد، یکی تائید و دیگری رد کرد... برخی هم انگار انگشت گذاشته باشی روی سوال ذهنی همیشگیشان منتظر بودند ببینند نتیجه بحث چه می شود!

 

استاد ادامه داد: «بدانید که ما یک حرام و حلال داریم و یک تکامل!!

ممکن است روسری یا لباس رنگی پوشیدن از نظر مرجع شما اشکالی نداشته باشد و یا حرمتش به  عرف شهرتان واگذار شده باشد و یا... که جمع همه این‌ها این پوشش را برای تو حلال می‌کند و موردی ندارد.

اما... تکامل یک زن در این است که پوشش او به گونه‌ای باشد تا اگر ناخواسته نگاه مردی به او افتاد، (توجه کنید چشم‌چران ها نه! حتی ناخواسته! برخی می گویند: من هرچند رنگی ولی محجبه‌ام! مردها قدری زحمت بکشند چشم‌هایشان را درویش کنند...) ذره‌ای جذابیت در پوشش و صورت او نباشد! »

 

جواب استاد حرفی باقی نگذاشت! کلاس به سکوت عجیبی فرو رفت...

باید اعتراف کنم فهم این نوع نگاه برای امثال من خیلی سنگین است! ولی پاسخی بود برای خیلی از ابهامات ذهنیم: چگونگی حضور زن در جامعه، نوع رفتار و گفتار زن، پوشش زن، حدود نگاه کردن زن، ارتباط با نامحرمان فامیل و....

 

شاید با این نوع نگاه بتوان حجاب گرفتن بانوی دو عالم را در مقابل مرد کور قدری بیشتر درک کرد...

  • زهرا قاف

 

حتما این کتاب نفیس معرف حضور همه دوستان هست و نیازی نیست در موردش توضیح بدیم.

هر چند به قول یک دوست مجازی، مفاتیح الحیات به عنوان هدیه ای شیک و فرهنگی برای کادو دادن‌های بچه مذهبیا خیلی مورد توجه قرار گرفت.... شاید حرفش خیلی به دور از واقعیت نباشد، کتابی به این گران‌بهایی را فقط هدیه می‌دهیم و با آن قفسه‌های کتابمان را می‌آراییم! دریغ از خواندن و یه وقت خدای نکرده عمل کردنش!!!

 

یادم هست وقتی برای کادوی ازدواج دوست عزیزی مفاتیح الحیات بردم، بقیه رفقا نگاهشان عجیب بود!! ولی بعدها وقتی همان دوستم بین صحبتهایش گفت این کتاب از دست شوهرش نمی افتد، برای من قوت قلب بزرگی شد!

 

اما خود من با وجود این‌که دوبار این کتاب رو هدیه دادم ولی تا امروز نداشتمش! علتش هم آن بود که دوست داشتم از دست کسی هدیه بگیرم تا این‌که بخرمش (شاید عقده کتاب هدیه نگرفتنم چند وقتی است که خیلی عود کرده!)... اما امروز با دیدن چاپ جدیدش در قطع جیبی، دیگه نتونستم نخرم....

 

حالا خیلی خوشحالم که صبر کردم و در این اندازه جدید خریدمش.

راستی قیمتش هم در چاپ جدید از 17500 به 14000 تومان رسیده، حتما حالا راحت‌تر میشه هدیه دادش!!

 

برای آشنایی با محتوای کتاب ادامه مطلب را از دست ندهید....

  • زهرا قاف

انتشارات قدیانی مجموعه کتاب‌های پرسش و پاسخ دینی با نسل نو را به قلم «غلامرضا حیدری ابهری»  در 10 جلد با موضوعات جداگانه زیر ویژه نوجوانان مقطع راهنمایی و دبیرستان چاپ کرده است:

 

 

 

بهای هر جلد از این مجموعه 6000 هزارتومان است.

 

به گفته نویسنده کتاب، این مجموعه پاسخگوی 80 تا 90 درصد سوالات بچه‌هاست و همچنین مربیان می‌توانند با داشتن این مجموعه 90 درصد سوالات دانش‌آموزان را پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام حیدری ابهری در مورد نحوه گزینش سوالات مطرح در بین جوانان بیان می کند: به مدت 8 سال در نمایشگاه قرآن پاسخ‌گوی سوال جوانان بودم. علاوه بر این از دو گروه مبلغان که در مدارس پرسش و پاسخ داشتند سوالات را جویا شدم. هر گروه مبلغان 100 نفر بودند. کتاب‌های پرسش و پاسخ را دیدم و همچنین سایت‌هایی که در این زمینه طراحی شده است. بر این اساس بانک سوالات را فراهم و سپس پرتکرارها را شناسایی کردم.

 

همچنین مجموعه ادغام شده این کتب هم با عنوان «646 پرسش و پاسخ دینی با نسل نو» در 510 صفحه و با قیمت 60 هزار تومان به بازار عرضه شده است...

  • زهرا قاف